14 Ocak 2021 Perşembe

zarf böreği

Zarf böreği.
👩🏻‍🍳
Hem çok pratik hem de çok lezzetli, kahvaltı ve ya beş çayında şip şak hazırlayabileceğiniz bir tarifle geldim
#zarfböreği #yufkaböreği
Zarf Börek
Malzemesi
3 yufka
 👩🏻‍🍳Sosu için👩🏻‍🍳
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su
1çay bardağı yoğurt
👩‍🍳İçi için;👩‍🍳
İstediğiniz iç harcı ( ben sucuk ve kaşar rendesini karıştırıp kullandım)
👩‍🍳Üzeri için
1 yumurta sarısı ,susam
👩‍🍳Yapılışı 👩‍🍳
İlk başta sosunu hazırlayarak başlıyorum.
Zarf böreğinin sosu için uygun bir kasede tüm malzemeyi karıştırdım. 1 adet yufkamı tek parça halinde serdim ve sosumu her yerine gelecek şekilde sürdüm.
Diğer yufkamıda aynı şekilde üzerine yerleştirip aynı şekilde sosumdan sürdüm.
Son yufkamıda en üste yerleştirip tekrar sosumdan sürdüm fakat 2 kaşık kadar sosumdan ayırdım üzeri için, 
İç malzemesini koydum Üst taraftan ve alt taraftan katlayıp oraları da sos sürdüm. Yanlardan da katlayıp yine sos sürdüm. Köşeleride katladım Yine üzerine de sos sürdüm.
Hazırladığım böreği yağlı kağıt serili tepsiye  yerleştirdim böreği üçgen dilimler olacak şekilde bıçakla kestim.
Kalan sosu ve yumurta sarısını karıştırıp böreğin üzerine sürdüm susam serptim.
Önceden ısıtılmış 180° fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun.
Şahane bir börek oluyor🤞🤞🤞
 #yemek 
#börek 
#patty
 #dessert 
#dessertrecipe
#covid_19 #instaailem
 #keşfetteyiz 
 #instagram #aktiftakipçi 
#lezzet #sunum #kesfet 
#aşı #CoronaVac  #instagood#börektarifleri
#cookies
#followme #instacool #nefisyemektarifleri #yemek #logo
#live #evdekal #türkiye

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner