17 Mart 2019 Pazar

Buhara pilavı


Buhara Pilavı

Etle pilav nasıl pişirilirse pişirilsin her zaman lezzetli oluyor.
Pilavın  kendisi ayrı eti ayrı  pişirilip üstüne  etle birlik de servis yaparken ilave ediliyor.

Etin Malzemesi:

500 gr et
2 yemek kaşığı teryağı
2 tane sivri biber
2kirmizi biber
1 tane kuru soğan1 defne yaprağı
yeterince tuz pul biber, karabiber, kekik, istediğiniz her hangi baharat

Pilavın malzemesi:

2 bardak piriç
2 yemek kaşığı teryağı
1,5 kase sıcak su yeterince tuz.
Tarif:

Yarım saat önceden ılık  içine tuz atıp pirincimi ıslattım.Tencereye yağımı koyup üzerine süzdürdüğüm pirinci koyup kavurdum, kavrulunca sıcak suyu ilave edip tuzunu ekledim.Kaynayınca altını kısıp kapağını kapattım pişirmeye bıraktım,pilavım pişince üstüne kagıt havlu örtüp demlenmesi için kenera koydum.
Tencereye yağımı koyup üzerine soğanı küp şeklinde doğradım, soğan şeffaf renk alana kadar kavurdum.Etimi içine ilave edip  harlı ateşte soteledim , içine defne yaprağını atım,kapağını örtüp ocağımı kıstım etin kendi suyuyla pişmeye braktım.Bu aşamada etimizi kontrol edelim pişmemişse biraz daha su ilave edip pişirmeye devam edelim.Et pişip suyunu çekince ,biberleri halka halka doğrayıp ilave ettim etle birlikte kavurdum.Etler kavrulunca tuzunu baharatını ilave edip ocağımı söndürdüm.Küçük guvec kaplarinin iceridine paylasarak bosslttim uzerineDemlenmiş pilavdan koydum uzerini susledim firinda 15 dak beklettim daha sonra guvecleri ters cevirerek servis yaptım.Afiyet olsun.





















#SebzeliPilav_buharapilavi_engüzelpilavtarifi_karışıksebzelipilav_
#sebzelipilavtarifi_pilavçeşitleri_pilavyapmayöntemleri_sebzelipilav_sebzelipilavnasılyapılır_sebzelipilavtarifi_sebzelipilavtarifiresimli_sebzelipilavyemektarifi_sebzelietlipilav,

1 yorum:

Mesut Aslan dedi ki...

Leyla hanım iyi günler ben Mesut blogunuzu takibe alıyorum sizde bloglarımı takibe alırsanız sevinirim. Biri çiftçilikle ilgili blog diğeri ise şiir blogudur.
https://ciftcinindunyasi.blogspot.com/
https://tutkuludansvideolari.blogspot.com/

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner