15 Nisan 2012 Pazar

Akıtma (Krep)


Siz de evde keyifle edilen kahvaltıların yeri bir başka oluyor diyenlerdenmisiniz??
 Ilık bahar havası göz kırpıyor insana birkaç gündür.
Yeter dedirten karlı günler,
hiç bitmeyecekmiş gibi geçen bir kıştan sonra sonunda bahar geldi galiba..
 Dışarda parlayan bir güneş,benimde gönlüme rize hasreti düşürdü,
her sene bu zamnalar içime
 Rize özlemi düşer  çayelinde  güneşin batışını izleyesim var 
deniz kenarında yürümek,ağaçların,çimenlerin  renklenmesini izlemek  deniz kokusunu
 içime çeke çeke yürüyesim geliyor. Ankarayı sevmiyormusunuz demeyin sakın ,Ankarayıda seviyorum ama
 Rizenin yerini tutmuyor.. Bu his, bu duygu kelimelere dökülmüyor ve anlatırken 
saçma geliyor biliyorum ama bu tutkuyu, bu özlemi ancak rize’de yaşamış,
 oranın havasını koklamış olanlar anlar galiba :) 
 Kısa kesiyorum rize faslını :) çünkü şu anda yazdıklarıma geri dönüp baştan 
okuyunca aslında yazmak istediğim kahvaltı için akıtma olacaktı
 bu noktaya nasıl geldiğimi merak ettim gerçekten. hemen tarifime  geçeyim:))



Malzemeler:
1 yumurta
1 litre süt
1 tatlıkaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
Yapılışı:

Yapılışı : süt, un, kabartma tozu ve tuz karıştırılarak sulu bir hamur elde edilir. Hamur yapılırken bir yandan da tava kızdırılır. Elde edilen sulu hamur bu kızgın tava üzerine kaşık kaşık akıtılır ve altlı üstlü akıtılan hamurlar pişirilir.





13 yorum:

Unknown dedi ki...

Her türlü nefis görünüyor. Elinize sağlık...

ÖZLEMCE dedi ki...

ellerine sağlı.. sunum harika

Naliya dedi ki...

pamul şekeri çok tşk ederim.sevgiler arkadaşım :))

Naliya dedi ki...

çok tşk ederim sevgili özlemce.iyi pazarlar

Adsız dedi ki...

çoook güzel görünüyorlar :) süper bir kahvaltı olmuş.bizim evimizde de çok svilir.ellerine sağlık:)

Adsız dedi ki...

Mutlu pazarlar leylam krep severim yedikçe yiyesim geliyor ellerine sağlık sevgilerimle

ehlikeyfchef dedi ki...

içindeki malzemler bakımından çocuklara yedirirken içim rahatlıyor sağlıklı beslenme oluyormu bilmiyorum ama sütlü yumurtalı oluşu birde peynirle balla yemeleri bana o hissi veriyor,ellerine sağlık...

maria dedi ki...

GUZEL AKITMA

MARI

siyah kuğu dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok severim ve sık sık yaparım ,yiye yiye hamur işlerini :)) oldum tombalak kuğu:))
afiyetler olmuş size sevgilerimle...

BENİMDENİZİM dedi ki...

Merha ayyyy çok severim birden çanım istedi ellerine sağlık

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Leylacıgım ellerine saglık çok güzel nefis gözüküyo kreplerin sunumlarda çok hoş olmuş kilo proplemi olmayanlara harika bir tarif

yasemin dedi ki...

ben de pazartesini ipleee çekiyorum: ) bir haftaiçi evde olup uzun uzuuuuun kahvaltı yapmanın tadına varmak istiyorum: ) krepler harika görünüyor... ellerine sağlık...

Marifetane hobi dedi ki...

ohhh mis gibi nefis görünüyor ellerine sağlık canım..

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner