19 Nisan 2012 Perşembe

Fırnda ,Kağıtta Köfteli Patates


Yağmurlu ve soğuk bir Ankara gününden herkese merhabalar. 
Dün övle vakitlerinde  evden dışarıya çıkmıştım 
 kızlarımı dershaneye yazdırmak niyetiyle bir ruzgar çıktı ve anında kum fırtınasına 
  dönüştü.
Her tarafı toz bulutu kapladı.mağazaların camlarımı kırılmadı çatılardan kiremitlerimi düşmeti bütün her yer toz duman oldu gözlerimi kumdan açamadım beni yerden kesecekmiş gibi şiddetindeydi nefes almada bile zorlandim hayatım durma noktasına geldi ya başıma bir ağacın düşmesi ya çatının birinden kiremitin düşmesi yada arabanın biri gelip bana çarpması  diye içimden geçirdim .
Yapacak bir şeyim olmadığından korku içerisinde eve geri döndüm  gelirken yollardaki kazalara evlerin uçan çatılarına bakmamış edemedim.
Allah beterinden korusun .
Ya rabbim sana inanmış insanlarız gelecek senden gelsin diye içimden de duada bulundum.Yanı ankara kum fırtınasına yenik düştü..
 Eve geldiğimde kendime gelmemde bayağı bir zaman almıştıki akşama ne yemek yapayım dedim aklıma fırında köfteli patates  yapmak geldi yanında bir de pilav .
Zor geçen günün ardından kendimi bıraz dinlenmiş ve korkulu saatleri unutmuş gibi oldum.
 Geçeyim  tarifime ...


Fırında  köfteli patatesi bu sefer
 yağlı kağıda sararak pişirdim çokta lezzetli ve pratik oldu,
 kızartma derdi haşlama derdi olmadan şipşak...
 sizde denemek isterseniz tarifim şöyledir, köftemi hazırladım  patatesleri doğradım ,
 tatlandırdım (tuz, karabiber , kekik , kimyon vs.)
 sonra hafif zeytinyağ gezdirip güzelcene karıştırdım ve kişi başına göre paylaşıp yağlı kağıda sardım,




 fırında pişirdim  ve pilavın yanında sundum...


Afiyet olsun...

10 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

ellerine sağlık.köfte sever bir kızım var onun için mutlaka deneyeceğim :)

Naliya dedi ki...

tşk ederim sevgili özlem .inşanlah en yakın zamanda denersiniz:)) iyi günler

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

bazen iyiki bir blogum var diyorum bende akşama ne yapsam diyodumki güzel yorumunu gördüm ve sana uğradım evde dondurucuda önceden hazırladığım köftelerim var sanırın akşam yemeğimin adı kondu:)) sevgiler ellerine sağlık

Naliya dedi ki...

çok tşk ederim sevgili öznür sizlere afiyet olsun arkadaşım. evet bende daha önceden hazırlamıştım köftelerimi dolaptan çıkardım ..sevgiler arkadaşım..

Gurme Şirine dedi ki...

canım ellerine sağlık...
böyle bir lezzete hayır diyemem :))
enfeeeeeees :))
kocaman sevgiler...

maria dedi ki...

kofteli patates guzel

mari

*mehtap dedi ki...

pişirme şekli ne iyi fikir,görüntüsü aynı kızartma gibi olmuş,eline sağlık.

Adsız dedi ki...

harikaaa:)fırın yemeklerinin ayrı bir lezzeti var bence...bunları aklıma yazdım iki ay sonra yeni bir yuvam ve bir kocişim olucak tam ramazan öncesi:) bunları deneyeceğim bir bir inşallah ablacım:)

AslıASLI dedi ki...

Dün o fırtınada bende dışardaydım, bir anda değişti hava öyle korkutucuyduki :( eve nasıl geldim bilmiyorum, kiremitler falan uçuşuyordu.

Tavukta böyle yapıyoruzda, köftede aklıma gelmezdi. Çok iyi fikir ve çok nefis görünüyor ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

iyiki dün o fırtınada dışarda değildim. toz duman oldu heryer resmen karardı. köfteler ise nefis olmuş ayrı ayrı porsiyonluk yapmak da iyi fikir. eline sağlık canım

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner