5 Nisan 2012 Perşembe

Muhlama


Güzel bir perşembe gününden herekese selamlar sevgiler rabbim gününüzü bereketli yuvanızı huzurlu etsin..


Bu günlerde karadenize has olan  laz böreği ,karalahana sarması ,
balık  derken yine yöresel bir yemek vermek istedim.


Malzemeler 
3 yemek kaşığı mısır unu .(Ben fırınlanmış mısır unu tercih ederim.)
3 kaşık tereyağı
Bir kase tel veren peynir
3 bardak ılık su 
tuz .

Yapılışı
Muhlama nın yapılışı 
Bakır tavada tereyağı ve mısır ununu kavurmakla işe başlıyoruz. 10 dk. mısır ununun rengi dönene kadar kavuralım.


Mısır unu bir güzel kavrulduktan sonra 3 su bardağı su ekliyoruz ve bütün malzemelerin fokurdamasını bekliyoruz.


Peynirleri yavaş yavaş eklemeye başlayabiliriz. Bir yandan da karıştıralım ve peynirin kuymağın içinde erimesini bekleyelim.


Peyniride ekledikten sonra kuymağı kısa bir süre kendi haline bırakabiliriz. Tereyağı üste çıkıp kendini gösterdiğinde artık yemeğe hazır hale geldi demektir.
Kuymağı (muhlamayı )kesinlikle sıcak yemenizi tavsiye ederim. Soğuduktan sonra yada ısıtıp sonra yemek gibi bir gaflette bulunmayın
_

12 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Bir zamanlar bende yerdim eşim trakyalı unuttum bu lezzetleri :)

anne eli gibi dedi ki...

bende taslakta bekletiyorum tarifimi güncelleyeceğim,ellerine sağlık arkadaşım bayılırımmm..

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor ablacım:)ellerine sağlık.
bende çok severim ama bu tel vere peynir her yerde bulunan bişey mi aceba?özel bir peyniri olduğunu söylerler Karadenizli tanıdıklarım?

ehlikeyfchef dedi ki...

Tadını çok merak ettiğim yemeklerden biri şöyle esaslı bir karadenizliyede rastgelmedimki yapsada yesem:)şimdi orda olmak vardı yani:)ellerine sağlık...

Hamarat Ablam dedi ki...

Ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun...

maria dedi ki...

super muhlama

mari

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

NALİYACIM TAVAYI ALDIM CANIM:)
MUHABBETLE KAL...

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim ben bunu havada karada yerim kimselerede bırakmam...
canım bak bu tava benimdir...
hepsini ben yiyeceğim...
çok severim çooooooooooooook.........
ellerine sağlık canım...
öptüm kocaman...

Adsız dedi ki...

Mıhlama yenilmezmi gelinimde yapıyor ama sizin yaptıklarınız daha lezzetli olur ellerine sağlık leylam

ihlamurcum dedi ki...

Hep duyduğum ama tadını hiç bilmediğim bir lezzet.Müthiş olmuş, ellerinize sağlık

AslıASLI dedi ki...

Karadeniz'liyim ama hiç yemedim biliyomusunuz? çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

olsada yesek harika gözüküyor elinize sağlık))))
ttarif

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner