22 Nisan 2012 Pazar

Yeşil soğanlı zarf böreği



Bugün sizlere  yapımı kolay ve pratik olan  ve benim çok severek
 yaptığım taze soğandan ve hazır yufkadan   zarf böreği ile
 huzurlu bir gün 
 ülkeme ve tüm insan kardeşlerime merhaba demek istiyorum:))

Şimdi gelelim soğan böreğimizi yapmaya.
3 yufka
1  küçük bağ yeşil taze soğan
peynir
1 kase soğuk süt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yumurtanın sarısı
üzerine; 1 yumurtanın sarısı + çörek otu
ayrı bir kapta sütü, sıvıyağı ve yumurta sarısını karıştırın.

 Bu arada taze soğanların yeşil kısımlarını iri iri kıyın.
 Üzerine tuz döküp elinizle birkaç dakika iyice ovun.
 Sonrasında avuç içinde sıkarak acı suyunu atın.
 Sıktığınız soğanların üzerine beyaz peynir, yumurta,
 tuz ve karabiberi ilave edip karıştırın

1. yufkayı masaya serin üzerine sütlü yağlı karışımdan sürün.
 2.yufkayıda üzerine serin 
tekrar sosdan sürün ve son yufkayı da koyup kalan sosu sürün.
Üst üste olan yufkaları üzerine Peynirli karışımı iyice yayın 






yufkaların köşelerini ortada toplayacak şekilde  bir kare haline getirin ve 
4 eşit üçgen olacak şekilde kesin. Her bir üçgen parçasınıda önce iki üçgene bölün. Elde 
edilen üçgenleride tekrar ikiye bölerek tam 16 adet üçgen elde edin.


 sonra üzerine yumurta sarısı sürerek fırına verin..


AFİYET OLSUN...

sevgiler,selamlar
Bu tarifimi ayrıca sevgili
Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi




http://pasasofram.blogspot.com/




gönderiyorum,kolay gelsin :)))

13 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

merhaba canım,böreğin nefis görünüyor ellerine sağlık..

Gurme Şirine dedi ki...

canım böreğin çıtır çıtır mis gibi görünüyor...
ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

canım ellerine saglık tam mevsimlik börek aldım bir dilim çayın yanına

ÖZLEMCE dedi ki...

Canım ellerine sağlık...
Benden sana zarf dolu sevdiler :))

Naliya dedi ki...

sevgili anne eli gibi çok teşekkür ederim arkadaşım beğenmenize sevindim ..sevgiler..

Naliya dedi ki...

gurmeşirine'ciğim çok teşekkür ederim arkadaşım.bendende sevgiler selamlar..

Naliya dedi ki...

sevgili safiyeciğim bir dılım yetmez tadı çok güzel :)) sevgiler selamlar..

Naliya dedi ki...

sevgili özlem bendende sizlere kucak dolusu sevgiler selamlar. çok teşekkür ederim.. iyi akşamlar arkadaşım .sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

can arkadaşım banamı yorum yapamıyorsun gogılda yoksa herkesemi bir ara banada öyle olmuştu kızım düzeltmişti anlayamadım bana hiç bir kimse yapamıyormuş bir arkadaş bildirmişti

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,çıtır çıtır görünüyor.Çok ta güzel kızarmış..Sevgilerimle:))

hanife dedi ki...

Böreği çok severim eline sağlık izninle izlemeye aldım

yasemin dedi ki...

ellerine sağlık.. değişik bir şekil olmuş börek için: =) çayla harika olur: )

PaSaSofraM dedi ki...

Bu lezzetli böregi kacirdim ben:)

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner