12 Nisan 2012 Perşembe

Fırında Sütlaç


Bahar havasında güneşli ve sıcak bir günden herkese selamlar sevgiler
aslında sütü tatlıları çok severim ama sütlacı bir başka severim :))ya birde sütlacı kaselere boşalttıktan sonra tencerede artanı sıcakken yemeyi oy oy oy :))

Malzemelerim :)
1 lt süt
1 yemek kaş. tereyağı
1, su bard. şeker
1 kahve fincanı  pirinç
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 yumurta sarısı
(isteğe göre,1 paket vanilya)
1tutam tuz
1 su bard. kavrulmuş fındık


Önce Pirinci bir tencerede içerisine bir tutam tuzla su koyarak 10 dak. kaynattım .
Sütü pişirmeye aldım. 
Kaynayınca şeker ve tereyağını içine ilave ettim tekrar kaynayınca  pirinçi ekledim ve sürekli karıştırarak 5 dak.  kaynattım.
 Mısır nişastası, yumurta sarısı ve su çırptım. 
5- dak. kaynayan süte nişastalı karışım ve vanilya ekledim.
 Birkaç dakika kaynadıktan  kıvama geldikten sonra güveç kaplarına paylaştırdım ve fırın tepsisine yerleştirdim. Kaselerin yarısına gelecek şekilde tepsiye su koydum 250 derceli fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirdim. Fırndan çıkan sütlaçların üzerine kavrulmuş fındık serptim. Soğuyunca servis ettim .Bu kadar  :))


Ellerime sağlık nasılde güzel oldu:))


Afiyet olsun
 sevgiler,selamlar
Bu tarifimi ayrıca sevgili
Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum,kolay gelsin :)))

7 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

canım eline emeğine sağlık :))
fırın sütlaç çok severim ben daha hiç yapmadım
ama annem yapar...
kocaman sevgiler canım...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

MMMM CANIMIN ELLERİNE SAĞLIK
:)
ALDIM BİR TANE.

Unknown dedi ki...

nefis olmuş bizim evin ahalisi de seviyor fakat bir türlü fırınlamadım sütlacı böyle de denemek isterim afiyet şeker olsun sizlere sevgiler

PaSaSofraM dedi ki...

oh birisinide bana hazirlamis ablam benim ya hic gelmemmi yememmi ben bunu ya:)) ellerine saglik bayilirim firin sütlacina

ilhan dedi ki...

Gerçekten süper gözüküyor. Rejimde olmama rağmen bugün yapmaya niyetlendim. :)

yasemin dedi ki...

favori tatlılarımdan bu benim ama hiç tereyağlı denememiştim... ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

MISIR NİŞASTASI TEPELEMEMİ OLCAK

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner