27 Nisan 2012 Cuma

Tarhana Çorbası



Merhaba arkadaşlar yağmurlu bir Ankara gününden herkese selamlar sevgiler
 ağzınız tatlı sofranız bereketli olsun.


Geçen  tarhanayı  egeli bir sevdiğim 
arkadaşım getirmişti bende pişirdim  kızım zehranur la beraber sıcak  sıcak içtik)) 


Tarifim :))
Herkesin bi tarifi vardır muhakkak benimki de 
şöyle zeytinyağı koyuyorum tencereye sarımsak , domates veya salça
 kavurup soğuk  kemik suyu  ilave ediyorum(ben kasaptan kemik alıpkaynatarak hazırladığım et sularını kullanmaya özen gösteriyorum),
 tarhanayı ıslatıyorum önceden 
suyun içine ilave edip karıştırarak kaynatıyorum ve nane ile servis yapıyorum,
 mmmm afiyet olsun......







 Sarımsak kokusu ile başlayıp ardından ağzı sulandıran 
hafif acılı nane ve tarhana kokusu mu yoksa yağmurlu soğuk Ankara  günlerinde insanı kemiklerine kadar ısıtan sıcaklığı mı
 bilinmez ama sofralarımızdan hiç eksik olmayacağı kesin.

8 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

Tarhanayı çok severim , çok lezetli ve mis gibi kokarr ellerine sağlık canım ...

Unknown dedi ki...

eline sağlık arkadaşım tarhanasız olmaz elbet. kızına da sana da afiyet şeker olsun. kemik alıp kendin yapmak iyi fikir. sevgiler

Magia da Inês dedi ki...

¸.º°❤
°º✿ Olá, amiga!
Sopa com hortelã... deve ser uma delícia!
BOM FIM DE SEMANA!

¸.•°`
°º✿ Beijinhos.
º° ✿ ✿ Brasil

yildiz dedi ki...

OOOOhhhh kokusu buralara kadar geldi valla,afiyetler olsun.Öglene ben de yapayim simdi....

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

çok güzel bizim buralarda bu tarhanayı pek bilmezler bizim tarhanamız daha farklıdır, bende ünv. okurken ev arkadaşım sayesinde tanışmıştim.geçen yıl marketten aldım ama çorbanın tadı çok kötü oldu. Bu yıl Samsun da yaşayan eşimin halasından rica ettim o aldı ve gönderdi arada yapıyorum ev arkadaşımda aynen sizin tarifteki gibi yapardı özellikle soğuk kış günlerinde inanılmaz bir lezzet:)) ellerinize sağlık

meleklerimle dedi ki...

ellerinize sağlık...bende tarhanayı çok severim...size afiyet bal ,şeker olsun...ayrıca ziyaretiniz içinde teşekkür ederim tarifimin fotorafı artık yayında ......

zeymurancafe dedi ki...

bır tabak mıs gıbı tarhana corbasına kım hayır dıyebılır kı ellerıne sağlık nefıs gorunuyor

Hobistanya dedi ki...

Şu an o çorba olsa çok makbule geçerdi cidden..
ellerinize sağlık

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner