25 Nisan 2012 Çarşamba

Hamsili Pilav




Merhaba arkadaşlar 
Karadeniz bölgemizin vaz geçilmez lezzetlerinden bir tanesi daha:)).
Hamsinin zamanı  geçsede benim  için sorun değil kışın hamsinin bol olduğu zaman alıp dolaba koyarım her zaman elimin altında bulunsun diye.


Gelelim Tarife:))
malzemeler:
1 kg kılçıkları ayıklanmış hamsi
2 adet soğan
1,5 su bardağı pirinç
 dolmalık fistık,kuş üzümü
nane, maydanoz, karabiber tuz
İç pilav yapılır, 
Soğanlar ince ince doğradım, biraz sıvıyağda pembeleşinceye kadar karıştırdım, suyu süzülen pirinçleri ekledim, nane, maydanoz,fistık,kuş üzümü, karabiber ekleyerek tatlandırdım, pirinçlerin üzerini biraz geçecek kadar su ekledim, çok kısık ateşe aldım.

Diğer yandan yağlanmış güveç kaplarının içine kılçıkları çıkarılmış hamsileri sıraladım,


 üzerine suyu tam çektirmeden iç pilav koydum


  üzerine fotoğrafta görüldüğü gibi hamsileri sıraladım .


Önceden ısıttığım 230 derece fırında yaklaşık 40-5o dakika hamsilerin üzerleri kızarıncaya kadar pişirdim.
Not : verdiğim tarif 4 kişilik..

Afiyet olsun
 sevgiler,selamlar
Bu tarifimi ayrıca sevgili

"yöresel lezzetler etkinliğine"
gönderiyorum,kolay gelsin :)))

12 yorum:

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

bende çok severim eşimin halası Samsun da yaşıyor ve çok güzel yapıyor ellerinize sağlık:)) bana da beklerim

Naliya dedi ki...

çok teşekkür ederim sevgili öznür.şimdi koşa kolşa sizlere geliyorum :)) sevgiler arkadaşım..

Allah ne verdiyse dedi ki...

cok nefis görünüyor naliyacim ,uzun zamandir denemek istedigim bir tarif. büyük ihtimal senin tarifimi deneyecegim .ayrica kisi basi bir servis olmasi cok güzel ellerine saglik sevgiler

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Leylacım ellerine saglık çok güzel bir tarif kazandırdın etkinlige tarifin yayında desdegin için teşekkürler canım tekrar beklrim katılmanı,

Gurme Şirine dedi ki...

süper yaaa işte budur diyorum ...
canım naliyam eline emeğine sağlık...
bir kez daha hatırlattın karedenizliliğin marifetliğini :)))
kocaman sevgiler canım...

Hamarat Ablam dedi ki...

canım ellerine sağlık ben karadenizli değilim ama benimde çok sevdiğim bir lezzet bende fırsat buldukça yaparım,daha doğrusu hamsi oldukça :))afiyet olsun canım öpüyorum

siyah kuğu dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerin dert görmesin canım,sevgilerimle...

seherinörgüleri dedi ki...

Karnimda cok ac naliyacim isten geldim,tatmak isterdim ellerine saglik.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık naliyacım
mmm nefis olsada yesem
karadenizin balıkları muhteşem ötesi
:)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Hımmm,muhteşem.

Hanife Mert dedi ki...

Ellerine sağlık naliya.. çok güzel görünüyor. Kuş üzümü ve fıstık eklemesek olmaz mı? ben pilavda hiç sevmem de..:) afiyet olsun canım..Sevgiler mutlu huzurlu güzel bir hafta sonu diliyorum..

Unknown dedi ki...

denemek lazım :)
banada beklerim takipleşelim izleyicim olursanız mutlu olurum sevgiler...
https://www.facebook.com/pages/ugurbocegimmutfagiblogspotcom/519225451431799

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner