2 Nisan 2012 Pazartesi

Fırında İstavrit



Dün akşam balık pişirirken balığın karnında ki Hz.Yunus a.s in duası geldi aklıma 
“La ilahe illa ente subhaneke innî kuntu minez-zalimîn.”
”Senden başka ilah yoktur, sen yücesin, gerçekten ben zulmedenlerden
oldum”
diye duada bulunmuştu..
Bazen içine daldığımız onca karanlıklara rağmen,tevbe etme gereği duymayız.Önemsemeyiz,yok sayarız belki günahlarımızı.Derin ve içten dualar için Yunus’un, balığın karnındaki hali gibi bir hal gerekir bize ki; farkedelim gafletimizi ve ne kadar zavallı oluşumuzu…



Güzel, sağlıklı ve bereketli bir hafta diliyorum gelen tüm misafirlerime..


Bizim evdede balık yeme sezonu  hiç bitmez :))
Denizden babam çıksa yerim diyenlerdenim.Deniz mahsüllerinin hepsini çok severim.Hatta yemeye doyamam bu nedenle hazırlamaktanda son derece keyif alıyorum.
Neyse bu muhabbet uzar gider böyle... lafı uzatmadan pratik fırında balık tarifimi vereyim.
Mazeme listesi:
1 kilo istavrit
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı pul biber
2 avuç mısır unu
yeterince tuz
Mısır ununun ve kekiğin, pul biberin balığa ne kadar lezzet verdiğini tahmin edemessiniz pişirirseniz bana hak vereceksiniz.

Hazırlanışı :))

Balıkları yıkayıp süzülmeye bıraktım,süzüldükten sonra baharatını ,tuzunu, mısır ununu ilave edip iyice harmanladım.
Harmanladığım balıkları tepsiye dizdim, üzerine zeytinyağını gezdirdim.


Önceden kızdırdığım 200° C fırında kızarana kadar pişirdim.

Balık sevenlere ve yiyenlere saygılarımı sunup,bol balıklı günler diliyorum.



"Afiyetle Kalın"
Sevgili Safiye
arkadaşımın yöresel yemek etkinliğine yolluyorum arkadaşıma kolaylıklar  bol katılımlar dilerim...

6 yorum:

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Leylacım ellerine saglık fırında istavrit bu kadarmı güzel olur onca tarifin önüne geçti kuralları bozdum gönderi sırasına göre paylaşıyordum bir kerecige mahsus senin tarifi yayınladım bir balık tarifin daha var ilerlen günlerde yayınlarım onuda desdegin içi teşekkürler tekrar beklerim canım

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim beni midemden feth ettin :)))
çok güzel görünüyor...
kaldıysa banada gönder...
ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

Adsız dedi ki...

Tepsiyle aldım anca yeter arkadaşım ellerine sağlık şimdi yemek saati ve ben sayfandayım zamanlama yanlış ellerine sağlık can dost iyi akşamlar

AslıASLI dedi ki...

Denizden babam çıksa yerim diyenlerdenim bende :) ellerinize sağlık gerçekten nefis, nefis bir görüntü..

anne eli gibi dedi ki...

bir musibet bin nasihatten iyidir demiş büyüklerimiz sanırım buda o hesap.
istavritler nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım...

Unknown dedi ki...

harika .............:)

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner