11 Nisan 2012 Çarşamba

Hamsili ekmek


Karadeniz yöresi lezzetlerinden birtanesi hamsili ekmek :))
(Kapçoni cari) veya "hamsikoli"diye söylenir. 
Doyurucu ve bereketli bir yemek bizim evde de bol bol tüketilir:))


Malzemeler:
1 demet pazı
Bir kase hamsi
2 tane havuç
4 sap taze soğan
4 sap pırasanın yaprakları
2 adet domates
4-5 adet sivri yeşil biber
1 demet dereotu
1demet maydanoz
1 demet  nane
alabildiği kadar mısır unu
1 çay b. sıvıyağ
1 su bardağı ılık su
karabiber ,kırmızı biber ,kuru nane 

HAZIRLANIŞI:

İlk olarak 1 demet pazı, 4 sap taze soğan,1 demet dere otu,1 demet maydanoz,1 demet  nane ve 
4 sap pırasanın yaprakları doğranıp bir karıştırma kabına alınır.
üzerine 2 rendelenmiş havuç ,5 adet sivribiber ve 2 domates doğranarak eklenir.üzerine
tuz ve kırmızı ve karabiber eklenerek hafif suyu çıkana kadar ovulur.Hamsiler 
doğranarak eklenir.daha sonra üzerine 1 su bardağı ılık su ve 
1 çay bardağı sıvıyağ eklenir.alabildiği kadar mısır unu ile yoğurularak
tepsiye dökülür.fırında üzeri kızarana kadar pişirillir.

Afiyet olsun
 sevgiler,selamlar
Bu tarifimi ayrıca sevgili
 http://safiyeile.blogspot.com/ 
"yöresel lezzetler etkinliğine"
gönderiyorum,kolay gelsin :)))

13 yorum:

Adsız dedi ki...

yaaa ben çok seviyorum böyle yöresel lezzetleri:) ellerine sağlık nefis görünüyorlar:)

Naliya dedi ki...

sevgili inci hoşgeldin arkadaşım .tşk ederim.yedinizmi bilemiyorum fakat en yakın zamanda denyip yemenizi tavsiye ederim :)) sevgiyle kal.

bırtutamkekik dedi ki...

hmmm..
çok merak ettim tadınıı..
çok hoş görünüyor..
ellerine sağlık canımm..
sevgiler..

Ayhanca Bakışlar dedi ki...

Ellerinize sağlık hamsili ekmeği bizde çok severiz, herkese afiyet olsun...

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim hamsili ekmek mi dedin
yanlış duymadım, yanlış görmedim değil mi?
çok severim annem çok yapar :))
bende yerim :))
ellerine sağlık canım...
kocaman sevgiler...

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Ellerine saglık leylacıgım görünüş süper ama lezzetini hiç tatmadım için bilmiyorum bu kadar malzemeyle hamsiyle birde leylanin ellerinin lezzetiyle lezzetide güzeldir. Desdegin için teşekkürler leylacıgım tekrar beklerim karadenizin yöresel yemek tariflerini . leylacım bir tarifden sonra eklerim

Unknown dedi ki...

hep merak etmişimdir bu hamsili ekmek nedir diye. alıyorum tarifi en kısa sürede denerim inşallah. deneyince de paylaşırım ne düşündüğümü sevgiler sizlere afiyet olsun

Uykucu dedi ki...

ellerine sağlık canım :) enfes görünüyor :)

*mehtap dedi ki...

bende tadını bilmeyenlerdenim ama malzemelere bakılırsa harika bir şey ,eline sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık..lezzetli görünüyor..sevgiler

ÖZLEMCE dedi ki...

ooy oooy çok severım ben :)) bizim oralarda da hapsofay derler ... ellerine sağlık

pasta karnavalı dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor..

Adsız dedi ki...

Sayfanız çok güzel olmuş elinize sağlık..)
ttarif

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner