18 Nisan 2012 Çarşamba

Fırında Çupra


Hepinize merhabalar..

Lezzetli bir balık sofrası kurmak istiyorsanız deniz çuprasını soslayarak fırında yapın:))


Malzemesi:)
4 adet  deniz çuprası
10 adet yeşil soğan
1 baş sarımsak .taze olsada olur
yarım demet maydanoz
yarım demet dere otu
yarım su bardağı sıvı yağ .Riviera veya findik yağı.
( ben findik yağıyla yaptım).

Sosu:))

2 limon birtanesinin suyu birtanesinin dilim,
1 yemek kaşığı elma sirkesi
4-5adet defne yaprağı
20 adettane karabiber
2 çay kaşığı anason
2 çay kaşığı rezene
2 çay kaşığı susam
1 talı kaşığı tuz

not :Bu sos bütün balıklar için geçerlidir :)

Yapılışı:)

Önce balıkçıya gittim:))


Balıkları temizleyip yıkadım ve süzdüm
Sos için çukur bir tabağa sıvıyağ,sirke,limon suyu,tane karabiber,anason,rezene,çörek otu,susam ve tuz koyup karıştırdım.


Taze yeşil soğan,sarımsak,maydanoz ve dereotunu incecik kıydım az tuz ve karabiberi ilave ettim.
Suyu süzülen balığı iyice kuruladım..
Hazırlanan sosun yarısını kullanarak balığın içinı ve dışını  iyice sosladım.
Balığın içinı yeşilliklerle hazırlanan malzemem  ile doldurdum üzerine limon dilimleri ve defne yaprakları koydum..


Fırın kağıdı serili tepsiye yerleştirip üzerine kalan sos gezdirdim.


200derece fırında 30 dak pişirdim.sıcakken servis ettim.bu kadar :))


Afiyet olsun

 sevgiler,selamlar
Bu tarifimi ayrıca sevgili


"yöresel lezzetler etkinliğine"
gönderiyorum,kolay gelsin :)))


13 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

güzel fikir ellerine sağlık..deneyeceğim

maria dedi ki...

guzel

mari

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

NALİYACIM YEMEDE YANINDA YAT MİSALİ OLMUŞ
:)

Ayhanca Bakışlar dedi ki...

Fırında Çupra çok güzel bir seçim, ellerinize sağlık, çok lezzetli görünüyorlar afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

senin tariflerine bayılıyorum yaa:)yöresel yemeklere olan ilgimden dolayı sanırım ablacım:) ellerine sağlık harika görünüyorlar:)

Gurme Şirine dedi ki...

karadenizliler balığı çok sever :))
canım benim sen yaptıysan güzel değil
çoooooook güzel olmuştur :)))
ellerine sağlık...
kocaman sevgiler...

Hanife Mert dedi ki...

Ne diyelim, ellerine sağlık naliyacığım. Afiyet olsun..sevgilerimle canım..

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Leylacıgım geç oldu ama kura bakma öyle yogun geçiyoki bugünlerde misafir hastahane birde akça Ellerine saglık sayende balık ziyafeti çektik busene leylam eşin emekli olunca bitane küçük balıkçı restoran açın sen bu işi götürürsün bizde balık yemeye geliriz .Tarifi bi ara uygun bir zamanda alırım .

Unknown dedi ki...

Mutlaka Denemeliyim :))

siyah kuğu dedi ki...

Ellerine sağlık canım...

yasemin dedi ki...

benım de kesınlıkle en sevdiğim balık çupra.. ellerine sağlık: )

AslıASLI dedi ki...

Çok nefis Çupa'yıda severim :) tarif çok güzel ellerine sağlık..

PINAR SEDEF ÜNAL dedi ki...

Canım ellerine sağlık. Özellikle kardeşim balık canavarı olduğu için tarifini aldım en kısa zamanda deneyeceklerime ekliyorum.

Yorum Gönder

 

Naliya © 2008. Design By: SkinCorner